Miközben a vállalatok a 2023-as bizonytalanságra készülnek, még mindig van ok az optimizmusra, mivel a fogyasztói kereslet továbbra is erős, és a középvállalatok bevételeinek növekedése minden idők legmagasabb szintjén áll.
Íme öt kulcsfontosságú trend, amely a kis- és középvállalkozások (kkv-k) eredményeit alakíthatja a következő évben!
5 trend, amire 2023-ban érdemes odafigyelni
- Recesszió: A 2023-as recesszióra vonatkozó előrejelzések ellenére a jelenlegi munkaerőpiac és a fogyasztói kiadások azt jelzik, hogy annak hatásai nem lesznek túl súlyosak.
- Zero nettó kibocsátás: Mivel egyre több vállalat helyezi előtérbe az éghajlatváltozással kapcsolatos fellépést, hogy megfeleljen az érdekelt felek igényeinek, alapvető fontosságú, hogy nagyobb hangsúlyt fektessenek az ellátási lánc hatásainak és a 3. szén-dioxid-kibocsátási körnek a megértésére. A kormányok a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőség csökkentése érdekében nettó nulla kibocsátású politikát követelnek. Az Egyesült Államok célja, hogy 2050-re teljesen szén-dioxid-kibocsátásmentessé váljon.
- A tehetségek megszerzése és megtartása: 2023-ban a magasan tehetséges alkalmazottak megszerzése és megtartása minden eddiginél nehezebb kihívás lesz a felmondások folyamatos tendenciája miatt. Különösen a nagyobb toborzási költségekkel küzdő kisvállalkozások számára kiemelt fontosságú, hogy a munkatársak belakják a szerepüket és motiváltak legyenek a maradásra.
- Digitális átalakulás: A digitalizáció tovább folytatódik. A digitális átalakulás és az automatizálás kulcsfontosságú a kkv-k és a középvállalkozások jövőbeli sikere szempontjából.
- Metaversus: A metaverse forradalmasítani fogja az emberek munkáját és életét a virtuális valóság, a kiterjesztett valóság és a háromdimenziós élmények magával ragadó kombinációjával.
Hogyan kell a kis- és középvállalkozásoknak tervezniük 2023-ra?
Felkészülés a recesszióra
- A kockázatkezelés, valamint az agilis költségszerkezet és üzleti modell fenntartása érdekében fontos előre tervezni az értékesítés és a nyereség időszakos visszaesésére.
- Használja ki a stratégiákat a kulcsfontosságú ügyfelekkel, partnerekkel és befektetőkkel való erős kapcsolatok kiépítésére, miközben átlátható marad az árképzés módosításakor.
- Emellett értékelje a beszállítói partnerségeket a szerződések újratárgyalásának vagy az üzleti tevékenység bizonyos területeinek kiszervezésének lehetőségeinek azonosítása érdekében.
Ez segít biztosítani a hosszú távú költségmegtakarítást és a külső kihívásokkal szembeni ellenálló képességet.
A fenntartható gyakorlatok előmozdítása
- A körforgásos gazdaság elfogadása alapvető lépés a hosszú távú fenntarthatóság eléréséhez. Alacsony szén-dioxid-kibocsátású gyakorlatokat kell alkalmazni az energia és az erőforrások hatékony és eredményes felhasználásának elősegítése érdekében, ezáltal minimalizálva vagy megelőzve a hulladékok és a kibocsátások mennyiségét.
- Továbbá minden vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a fenntarthatóságot beépítse ellátási láncának gyakorlataiba a nettó nulla terv kialakítása érdekében. Ez segít minimalizálni az ellátási lánc megszakadásaiból eredő hírnévvesztés kockázatát, ugyanakkor a szervezeteknek különös gondot kell fordítaniuk arra is, hogy megvédjék magukat az ESG-vel kapcsolatos esetleges peres ügyektől.
- Fontos, hogy a vállalatok őszinték és igazmondóak legyenek “zöld” hatásaikkal kapcsolatban, tekintettel a “zöldmosás” egyre növekvő tendenciájára. Ezen intézkedések meghozatala segíti a fenntartható fejlődés előmozdítását.
A tehetségek vonzása és megtartása
- A piaci hanyatlással küzdő kkv-k számára nehéz lehet a nagyobb vállalatokkal versenyezni a fizetés és a juttatási csomagok tekintetében.
- Ezért a tehetségek megtartása érdekében elengedhetetlen, hogy a hagyományos, közvetlenül a fizetéshez kötött juttatásokon túlmenően hatékony toborzási stratégiákat találjanak.
- Az olyan ötletek, mint a munkavállalók számára növekedési lehetőségek biztosítása, kedvező munka-magánélet egyensúlyi paraméterek megteremtése, mentorprogramok végrehajtása és rugalmas hibrid munkahely biztosítása mind-mind segíthetnek a kkv-knak abban, hogy versenyképesek maradjanak a piacon.
- A külső ajánlatokat megelőzően a munkavállalók gondolkodásmódjának megértése szintén kulcsfontosságú az esetlegesen felmerülő problémák megoldásához, ha azokat nem kezelik gyorsan és hatékonyan. E proaktív megközelítéssel a kkv-k nagyobb eséllyel tarthatják meg jelenlegi tehetségbázisukat a nehéz időkben.
Legyen a jövőre felkészült
- A digitalizálás minden méretű vállalat számára erőteljes hatékonyságnövelő és költségcsökkentő lehetőségeket kínál - de a kkv-k kisebb méretük miatt eleve előnyben vannak.
- Mivel a kisebb szervezetekben kevesebb a bürokrácia, a kommunikáció és az együttműködés gyorsabban és hatékonyabban történhet.
- A digitalizált adatok gyorsabban lehívhatók több forrásból, ami megkönnyíti a kisvállalkozások számára a betekintést és a döntések megalapozását.
- Ezek az előnyök azt jelentik, hogy a kis- és középvállalkozások egyedülállóan jó helyzetben vannak ahhoz, hogy teljes mértékben kihasználják a digitalizálási erőfeszítéseket - maximalizálják a működési hatékonyságot, jobban megértik az ügyfelek igényeit, és jobb élményt nyújtanak az alkalmazottak és az ügyfelek számára egyaránt.
Hasznosítsa a metaversumot
- A kis- és középvállalkozások nagy hasznot húzhatnak a metaversum használatából. A metaversusban a kkv-k kihasználhatják meglévő erőforrásaikat, hogy alacsony rezsiköltségek mellett magával ragadó virtuális élményeket hozzanak létre.
- Az online tanulási terektől kezdve a virtuális termékbemutatókon át a fizikai üzleteket utánzó virtuális vásárlási környezetekig a kkv-knak lehetőségük van arra, hogy világszerte nagy hatású módon növeljék a márka jelenlétét és az ügyfelek elkötelezettségét.
- Azok a KKV-k, amelyek a virtuális világba való integráció révén kívánják növelni piaci részesedésüket, rájönnek, hogy a metaversus biztosítja számukra a sikerhez szükséges eszközöket és rugalmas platformokat.
- Egy felmérés szerint a női vezetők 60%-a legalább két metaversushoz kapcsolódó projektet valósított meg a szervezetén belül, ami azt jelzi, hogy a nőknek milyen jó esélyük van arra, hogy az élvonalból irányítsanak, amikor erről az úttörő technológiáról van szó. A kkv-knak ezt tudomásul kell venniük, ha a legtöbbet szeretnék kihozni az új lehetőségekből, és értékes adatokhoz akarnak hozzáférni ügyfeleik viselkedési trendjeiről.
A kis- és középvállalkozások egyre fontosabb szerepet játszanak napjaink gyorsan változó társadalmában, mivel megkérdőjelezik a prediktív normákat, és az adatokra, a mesterséges intelligenciára és a prediktív analitikára támaszkodnak, hogy az élvonalban maradjanak.
A legújabb trendeket és fejlesztéseket kihasználva a kkv-k előre jelezhetik az ügyfelek igényeit, hogy lépést tudjanak tartani a változó digitális tájjal. Ez jelentős előnyt jelenthet a kkv-k számára, amikor arról van szó, hogy megértsék, mire van szükség a sikerhez most és a jövőben. Azzal, hogy odafigyelnek ezekre a meglátásokra, a kkv-k hozzáférhetnek a bőséges növekedési lehetőségekhez, amelyek egyébként esetleg észrevétlenül maradnának.